Arbetsförmedlingen

jaa idag gick jag upp tidigt (tycker jag :P 08:10) för att cykla till arbetsförmedlingen och gå på ett basinformationsmöte.. Till en början hade jag ingen lust att gå alls bara för att jag va så himla trött :) men sedan tänkte jag bara att dom kommer säkert prata om något viktigt som jag behöver veta, men jag satt där i två timmar och lyssnade på deras prat om deras hemsida typ :S dom pratade bara om saker jag redan vet om.. det kändes helt bortkastat med tid att sitta där och halvsova genom hela mötet och lyssna på HUR man söker jobb genom deras hemsida, jag blir såå sur! Men men, nu har jag iallafall vart på det där mötet och lyssnat på deras skit :P haha, men liksom det här med arbetslöshetskassa som dom pratade om. Då måste man söka jobb i hela Sveriige inom en 12-timmars radie, alltså att man ska kunna pendla från hemort till arbete i högst 12-timmar för att man ska kunna få detta, och då måste man ju skaffa bostad på den orten man jobbar på, för det är ju lite jobbigt att pendla så långt varje dag. Och hur svårt är det inte att hitta bostäder på så kort tid, om man hittat ett jobb då. Och så sa dom att dom kan hjälpa en med bostad om man är över 25 år och har varit inskriven på arbetsförmedlingen i minst 6 mån, och dom kan hjälpa en med pengar till att pendla om man är över 25 år, men bara en hemresa var 14de dag :S så dom menar att man ska vara borta från sin familj och sin sambo i 2 veckor och sedan komma hem under en helg och sedan vara borta i 2 veckor igen! :S vilket jävla liv säger jag.. visst det finns dom som inte har några barn eller pojk/flickvän och då tycker jag att man faktiskt kan ta detta, men JAG skulle aldrig göra det, jag skulle inte kunna åka till en annan stad och bo där helt ensam utan någon som helst trygghet vid mig. Jag klarar inte av att vara ensam så långt ifrån folk jag känner, särskilt inte från min pojkvän. Jag kan knappt vara ifrån honom en dag. Och denna staden jag bor i har jag bott i sedan jag var liten, eller ja jag har bott utanför i nästan hela mitt liv men jag har alltid åkt in hit när jag har handlat och här har jag gått i skola så jag känner en stor trygghet att bo här, jag känner till varenda liten vrå typ här i denna staden, jag skulle ALDRIG få för mig att flytta till ett nytt ställe, jag vill bo här resten av mitt liv vid mina vänner och min familj och min pojkväns familj. Jag blir så nedstämd av att dom kanske ber mig att ta den här arbetslöshetskassan :( jag vill verkligen inte söka jobb långt hemifrån :( hoppas jag slipper alltså.

Aja, nu kommer min pojkvän snart hem från jobbet, så jag ska ta och börja med maten :) sedan ska vi nog hem till hans syster F och grilla lite och hjälpa henne att sätta ihop lite möbler :)

skriver KANSKE ikväll, får se om jag orkar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0