27/11-09

Heej alla!

just nu sitter jag hemma och väntar på att Matrix ska börja :D jag älskar Matrix trilogin! har sett dom såå många gånger så jag kan dom helt utantill, men jag tröttnar aldrig :) en av dom största filmerna som någonsin har gjorts enligt mig.

Jag skulle ha gått på bio med Joels lillasyster Stina idag, New Moon, men det fanns inga platser kvar på den föreställningen vi skulle gå på, så himla typiskt. Jag kollade igår kväll vid 12 tiden och då var det fullt på den första föreställningen men bara 2 stycken som hade bokat på den andra och inga på den tredje, men den tredje gick så sent så jag tänkte vi skulle gå på den andra, men då var det såklart fullt! helt sjukt :P hehe, alla bokar i sista stund tydligen. Jaja, vi ska se den en annan dag, någon gång i veckan eller nästa helg kanske :) fast nästa lördag går det inte för då ska vi på Joels andra lillasysters dansuppvisning :) ska bli kul.

Jaaa, nu börjar filmen :)
Men jag ska skriva klart det jag hade tänkt berätta iallafall :)

Jag skrev ju sist att mycket har hänt men jag har inte haft lust att blogga.

Joels storebror Johan fyllde år vid halloween så vi åkte hem till honom och då fick man se lille Kevin som har blivit så stoor sedan sist jag såg honom :) så gullig, Johan fick en tröja av oss, och så fick Kevin present också :) lägger upp bilder på det i nästa inlägg. Fick också reda på för ungefär en vecka sedan att Kevin ska bli storebror :) såå himla kul med en liten till ^^ han/hon kommer till våren :)

Kommer inte ihåg så mycket mer, bara att min mamma kom hem också för ett tag sedan och stannade här en vecka innan hon åkte till sin gubbe igen :) jag fick vad hon lovade, en shoppingrunda, och det behövdes! hehe, jag köpte en jacka som var på rea, riktigt skön och som jag kan ha vid finare tillfällen. Jag köpte även en klänning som jag ska ha på Fridas, Mickes och Sigges bröllop/dop. Och så köpte jag hårfärg var riktigt skönt att få färga bort utväxten :) och födelsedags presenten till Joel som jag skrev om i förra inlägget. Och så köpte jag en mascara och en kajalpenna. skulle ha köpt vinterskor men jag hittade inga, det får vänta. Det var iallafall riktigt skönt att ha mamma hemma här ett tag, hade inte träffat henne på flera månader typ.
Det har vart jobbigt när man inte haft henne nära sig, kännts som om hon inte funnits, för hennes mobil har vart sönder ett tag med så jag kunde inte få tag i henne när jag bara ville prata, jag hade liksom bara henne att prata med här hemma när jag och Joel har bråkat lite och så, men nu har jag inte haft det på ett tag och då har det kännts extra svårt. Men nu kan jag nå henne när jag vill iallafall.

I förrgår var vi på kalas :) Joels ena brorsdotter fyllde 6 år :) hon fick lite high school musical saker av Joel och mig, hon gillar dom filmerna så hon uppskattade presenten :) det var typ en låda fullt med småprylar som pom-poms, örhängen, mikrofon och andra grejjer så hon kan låtsas att hon är med i musikalen eller bara leka konsert som hon ville hela kvällen sedan :) hehe, kul att träffa Joels familj igen, fast lite jobbigt när det är så många :P och alla ska prata och barnen skriker och leker för fulla muggar :) det blir lite mycket liksom. men trevligt iallafall.

Jag har också vart på arbetsförmedlingen och ändrat lite uppgifter, nu är jag skriven som sökande i hela landet, känns ganska jobbigt, jag vill liksom inte få ett jobb långt åt helskotta och lämna Joel och hela min trygghet här jag bor, så jag vet inte hur det ska gå. Ska få en kallelse snart och prata med min handläggare, ska be om en praktikplats eller se om jag kan få något bidrag, för just nu lever jag ju på INGA pengar. Lite jobbigt nu vid juletider och allt, min familj kommer inte få några julklappar av mig :( känns tråkigt eftersom jag kommer få julklappar av dom när jag inte kan ge dom, särskilt mina kusiner som fortfarande är små och dom har aldrig fått nåt roligt av mig, men jag har fått av dom varje jul. Men men, jag hoppas dom förstår, eftersom dom vet att jag är arbetslös.

Och så oroar jag mig lite över min och Joels 4 årsdag som är den 16/12. Jag vill att vi ska göra nåt speciellt, äta på ute någonstans, inte Kina eller Mc-donalds som vi brukar göra, utan något finare. Och så hade jag velat köpa något fint till honom, men nu går ju inte det :( Joel har inte heller mycket pengar nu eftersom han får ju betala all hyra och allt nu, så jag vet inte om han har råd med det heller. Jaa, som ni märker så är pengar det största problemet vi har i vårt förhållande nu, men vi har tagit oss igenom det sedan jag slutade skolan så vi ska nog klara oss resten av tiden jag är arbetslös också.

Jaja, nu börjar inlägget bli lite långt :) tänkte lägga upp lite bilder jag tagit senaste tiden i ett annat inlägg :)

//Emmelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0